mandag 5. oktober 2009

Blogging, wiki, movie-maker

I skrivede stund sitter elevene mine med hver sin movie-maker-oppgave i forbindelse med OD. Etter at flmen er laget og presentert skal de blogge om opplevelsene sine i forbindelse med oppgaven, hvilke tanker de sitter igjen med osv. Oppgaveformuleringa og vurderingskriteriene ligger på fronter - skolens LMS-plattform. Og så vil jeg at de skal lage en wikiside der alle i klassen bidrar med kunnskap om sine land.

Læringsutbytte blir sikkert veldig bra, men blir det for mye? Jeg har vent meg til tanken om utstrakt bruk av digitale ressurser i skolen, men har elevene vent seg til det? Det er uvant for dem å ikke ha lærebok i faget, det er uvant å blogg - og så skal jeg introdusre wiki?

Kanskje jeg skal vente til neste uke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar